ROZWÓJ

Prace rozwojowe trwały kilka lat, a prototypowe łopaty zostały wyprodukowane metodą transferu żywicy (RTF). Wysokowydajny asymetryczny profil został wybrany w celu zwiększenia odzysku energii wiatrowej. Analiza CFD (ANSYS FLUENT) została wykorzystana do scharakteryzowania charakterystyki aerodynamicznej 2D, a następnie modelowania przepływu 2D. Testy w tunelu aerodynamicznym przeprowadzono na modelu w skali 1:6, a następnie w skali 1:2 na stanowisku testowym samochodu. Na koniec wyprodukowano i postawiono pełnowymiarowy prototyp na terenie wiejskim.

01
01

Wszystkie obliczenia zostały wykonane przy użyciu CAD (SolidWorks i CATIA).

02
02
Wykorzystano również ANSYS FLUENT - do analizy CFD 2D obracającej się turbiny.
03
03

Przeprowadzono analizę 3D FLUENT jednej łopatki w celu oceny rozkładu nacisku na łopatkę.

04
04

Testy w tunelu aerodynamicznym modelu turbiny w skali 1:6 potwierdziły właściwości samo-rozruchowe.

05
05

Testy terenowe z wykorzystaniem turbiny w skali połówkowej zamontowanej na poruszającym się samochodzie pozwoliły uzyskać charakterystykę mocy, jakiej można oczekiwać od turbiny w skali połówkowej (4 kW przy prędkości 11 m/s).